"איזה רגע גדול עבור חיל האוויר האמריקאי ועבור GA-ASI", אמר נשיא GA-ASI, דיוויד ר. אלכסנדר. "שיתוף הפעולה שלנו הוא שאפשר לנו לבנות ולהטיס את ה-YFQ-42A תוך קצת יותר משנה. זהו הישג מדהים ואני מצדיע לחיל האוויר על חזונו ואני מצדיע לצוות הפיתוח שלנו על שהביא עוד ראשוניות היסטורית עבור החברה שלנו".
ה-YFQ-42A הוא מטוס הסילון הלא-מאויש החדש ביותר של GA-ASI, המתמקד בתפקודי אוויר-אוויר אוטונומיים למחצה ומבוסס על תפיסת סיווג/קטגוריה שפותחה בתחנת החישה המרוחקת (OBSS) XQ-67A. באמצעות הנדסה דיגיטלית מתקדמת מבוססת מודלים, GA-ASI הצליחה להאיץ את לוח הזמנים שלה תוך מיטוב יכולות הדומיננטיות האווירית. ליבת האוטונומיה של YFQ-42 אומנה במשך יותר מחמש שנות ניסויי טיסה באמצעות ה- MQ-20 Avenger®הסילוני של GA-ASI, מטוס שאין לאף חברה אחרת. היכולות המשולבות של מטוס סילון לא מאויש עם תכונות חמקן המתמקד בפעילות אוויר-אוויר, בשילוב עם ליבת אוטונומיה מלומדת מבוססת בינה מלאכותית, יספקו ללוחמים יתרון מוחלט בקרבות עתידיים.
התוכנית של GA-ASI התמקדה ביצירת סביבת ייצור בקצב גבוה המאפשרת לחיל האוויר האמריקאי להגיע ליעדו לייצר יותר מ-1,000 CCA בלוח זמנים מואץ. ניסויי הקרקע עבור YFQ-42A החלו במאי.
חיל האוויר האמריקאי בחר ב-GA-ASI באפריל 2024 לבנות ולהטיס Collaborative Combat Aircraft (CCA) שמייצג ייצור באופן מלא. במרץ, חיל האוויר האמריקאי כינה את המטוס YFQ-42A, כאשר האות Y מציינת מטוס ייצוג ייצור (Y תושמט עם כניסתו לייצור), האות F מציינת מטוס קרב, ו-Q מציינת מטוס לא מאויש.
GA-ASI פיתחה יותר משני תריסר סוגים שונים של מטוסים בלתי מאוישים וסיפקה יותר מ-1,200 יחידות ללקוחות, ובנתה יותר מ-100 מטוסים בשנה במתקן הייצור שלה בשטח של 5 מיליון רגל רבוע בפוויי, קליפורניה. יותר מ-50 מטוסי GA-ASI ממריאים ברחבי העולם בכל דקה בכל יום.
אודות GA-ASI
General Atomics Aeronautical Systems, Inc היא היצרנית המובילה בעולם של מערכות מטוסים ללא טייס (UAS). עם כמעט 9 מיליון שעות טיסה, ליין ה- Predator® של UAS טס כבר למעלה מ-30 שנה וכולל את MQ-9A Reaper®, MQ-1C Gray Eagle® 25M, MQ-20 Avenger®, ואת MQ-9B SkyGuardian®/SeaGuardian®. החברה מחויבת לספק פתרונות לריבוי משימות עם זמן ממושך המספקים מודעות מתמשכת למצב ויכולת תקיפה מהירה.
למידע נוסף, בקרו באתר www.ga-asi.com.